FIMO masa

Mnogi od Vas su me pitali, od čega pravim nakit, koji to materijal koristim, koliko je izdržljiv i sva ostala pitanja,  vezana za masu.
Zato ću, na temu materijala, prvo pisati o FIMO masi, koju najčešće koristim.

FIMO masa je brend, koji stoji iza Nemačke kompanije Staedtler. Fimo masa, spada u grupu polimernih masa za oblikovanje. Dolazi u širokom spektru boja, kao i razne tvrdoće, a i namena su razne. Razlog, zašto je ona bila moj primaran izbor, jeste taj što sam na internetu, najlakše nalazila informacije o njoj. Fimo je jako popularan u SAD, te su njihovi BLOGGER-i, često navodili njega kao svoj izbor.  Prvih godina, koristila sam FIMO classic, koji dolazi u 117 boja, termo je labilan, kao i sve vrste ovakvih masa. To bi značilo, da se njegopva tvrdoća menja, ukoliko dodje u dodir sa toplotom. Iz tog razloga, kada se masa provlači kroz prste, postaje meka i laka za oblikovanje. Osnovna razlika izmedju Classic i Soft palete FIMO mase, jeste ta, što Classic masi treba više vremena, da postane spremna za rad, dok je Soft masa, za rad spremna odmah. Kada sam otkrila soft paletu, spasila sam sebe. Nije bilo bola u prstima, nije bilo nervoze, jer je Classic masa trošna, dok se sprema za oblikovannje. Fimo Soft paleta, dolazi u preko 200 nijansi. Pored klasičnih boja postoji i FIMO Effect masa, sa šljokicama, providna, i ona koja sija u mraku, te je tako, rad sa ovim masama ,sjajan i zanimljiv. Takođe zanimljiva stvar sa FIMO masama, jeste ta, da postoje i mase za oblikovanje, koje su prilagodjene deci (FIMO Kids) kao i masa koja se suši na vazduhu (FIMO Air ). Ukoliko Vas zanimaju rcenzije za ove proizvode, pišite mi.
Velika mana ovih masa, jeste bila, odnos cene i gramaže u kojoj je masa dolazila. Soft i Classic pakovanje, dolaze u ambalazi sa po 56-57g, što je mala gramaža za nekog ko se bavi izradom, na veliko. Međutim, taj problem su rešili, onog momenta kada su u ponudu uvrstili i FIMO Proffesional, čija fenomenalna  pakovanja, dolaze u grmažama, od 86g pa sve do 350 g. Sjajno zar ne ?
 Ono o čemu morate voditi računa, kada su FIMO mase u pitanju, jeste, da se ova masa mora držati u vakum pakovanju, kada se otvori, i modeluje se bez vode. Kada završite sa modelovanjem, masa se peče u pećnici na 110 sepeni, oko pola sata.Masa je meka i fina. Možete je oblikovati, bukvalno, onim što Vam, prvo padne pod ruku. Staedtler je naravno, izbacio i skup alat koji, možete kupiti, pod brednom Fimo Accessories. Izbacili su baš svašta nešto od alata. Za mnoge stvari smatram, da su jako skupe, a da isti efekat možete postići i sa modlama za kolače koje već imate kod kuće. No naravno, u FIMO Accessories kolekciji, ima i toliko važnih i divnih stvari, koje olakšavaju život. Većinu sam isprobala, pa ako Vas zanima moje mišljenje o njima, ostavite komentare, a ja ću napisati blog, i na tu temu.
FIMO brend je, poslednjih godina, jako rasprostranjen medju kreativcima, pa ga sada možete naći i u bolje snabdevenim knjižarama, širom nam zemlje.

Ukoliko vam se sviđa ovo što piskaram, imate ideju o čemu mogu pisati, a da vam to može pomoći, ili imate pitanja, SLOBODNO me kontaktirajte.

Hvala na čitanju, Linga

Коментари

Популарни постови са овог блога

Handmade LOVE

Tražimo saradnike