Linga nakit

Kada si buntovan tinejdžer, tamo negde 2009. godine, kada počneš da slušaš muziku i pratiš kulturu raznih umetnika, želiš da se izdvojiš, a nemaš kako. Srednjoškolac, domac, provincijalac u velikom gradu. Nekima je poznato, to o čemu pišem a nekima i nije. Da setim ljude, to je ono vreme kada smo preležali  muziku devedesetih, nema AliExpress-a, nema instagrama, tek pokoji čovek na facebook-u preprodaje nešto. Ima puno kratkih suknjica, bundica, nanošenja pudera sa lopaticom, bušenje pupka i ostalih trendova koje je moja generacija pratila. Nikada nisam bila u tom fazonu. Nakit uzimala od starije sestre, a garderobu od starijeg brata. Slušala drugačiju muziku i jako se divila urbanom stilu... Kao dete provincije, pojma nisam imala gde mogu da nabavim sve to, šta sam želela.
Odlučila sa. da sama šijem stvari koje mi se dopadaju, i prepravljam nakit. Koju godinu kasnije, u holu domske kompjuterske sobe, pretražujem po sporom netu, kako da napravim ovo a kako ono. Naletim tako na ALEX, mislim da se ta devojka i dalje bavi izradom nakita. Ja oduševljena, gomilu stvari poručim kod nje. Onda shvatim kako me to, čime se ona bavila, jako interesuje. U početku mi je davala savete i informacije, a kada je shvatila da ću se i ja oprobati, prestala je kontakt u fazonu:  "Hej, pa i ja sam sve sama skapirala, uči sama. Jeste ja da te savetujem a ti mi uzmes posao". Godinama kasnije, i dalje se secam koliko mi je bilo krivo tada. Bila mi je uzor, na neki način, hej.
Tada sam bila u fazonu da ću praviti samo za sebe. Pokušavala sam svašta, razne tehnike i materijal.
2012. godina bila, je godina u kojoj sam bila izuzetno društveno aktivna. Tada sam već ozbiljno krenula da se pojavljujem na koncertima omiljenog benda. Zaživeli su oni Facebook grupni četovi, preko kojih smo se upoznavali, a potom zajedno odlazili na dešavanja. U to vreme, shvatim da bi i moji "saborci", na partijanjima voleli moje unikate. Tako sam krenula da pravim nakit, onako, malo masovnije. Poklanjala sam, Shvatila sam, da moj školski džeparac, to ne može da podnese. Pokušala sam tada, čak i neke klipove da snima, a potom ih kačim po netu, kako bi ljudi poput mene, sami pokušali da prave nakit. Do kraja te godine sam shvatila, da je ipak, bolje da naplaćujem nešto sitno,i pokrijem materijal. Tako je zvanično nastao Linga nakit. Zašto Linga? Ime ima veze sa  nadimkom, koji je, bio interna šala. Sećam se da je šala mala je veze sa časom latinskog jezika. Šala je prerasla u nadimak, a nadimak u ime brenda. Aktivno sam radila od 2012. do 2016. godine, kada pravim pauzu. Vratila sam se kao samostalac, već Maja 2017. godine, a kao deo tima i jedan od osnivača Kreativne fabrike, Avgusta iste godine.
Biti kreativac, sada kada svako može poručiti plastičnu kopiju bilo čega, preprodavati i slično, jako je teško. Uložila sam puno truda tokom ovih godina, da se čuje za mene, da ljudima koji mi ukažu poverenje, dam svoj maksimum, da ljudi shvate šta znači handmade i unikat i koliko je to posebno.
Linga nakit i dalje postoji, ali se moj nakit može naći i u okviru projekta KF, kom sam jako posvećena.
Ostavila bih i link, na kom možete pogledati put mog napredovanja. Ja primećujem napredak. Primećuješ li i ti ?
Hvala ma čitanju,
Marija aka Linga

Коментари

Популарни постови са овог блога

FIMO masa

Handmade LOVE

Tražimo saradnike